Ufficiale: BMW M4 Coupè - F82 Finita la best4 subito mappa /emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Ma si potrà "sbloccare" come farebbe l'M drive package? Oltre allo sblocco medicherebbe qualcos'altro (il pacchetto intendo)? Inviato dal mio iPhone 5 usando Tapatalk
chiamali orpelli.....Meglio kg di casse all'interno.....in posizione piu' alta che due valvole in una linea di scarico di qualche ettogrammo....
su due piedi rispondo di fretta: vuol dire che se la v8 con il motore affinato solo per alti giri e maggior peso le prendeva da una carrera piu' leggera ......oggi fa' piu' impressione vedere la nuova piu' curata nel peso e pienissima di potenza e coppia dappertutto che fa' ancora una gran fatica con la carrera aspirata ingrandita che esiste oggi. Vedremo prossimamente nel misto se avremo sorprese positive , con il sei in linea con radiatori annessi la' davanti.
mi ritorna in mente la goduria dello sgommare di coppia con la 1m .....e tutto cio' che non aveva al cospetto di tante troppe bmw avute prima. Il "rischio" di prendere l'1m nuova , concretizzatosi nel non apprezzarla del tutto , non l'ho affatto pagato come perdita economica . Rivendere una macchina da 52500euro con oltre 61k km con 2 anni e quattro mesi di vita prendendone 37500 è un gran risultato. Tutt'altra storia è pensare di sbagliare una seconda volta con una m4:come minimo la perdita sara' superiore alla e92. Se di sovralimentato si deve morire , forse è probabile che ci sia meno disparita' sportiva tra una m4 ed una m2..... con probabile enorme disparita' economica . Vedremo.
In accelerazione pura, specie se ormai le auto hanno cambi a 7 - 8 marce con i primi rapporti belli ravvicinati tra di loro, quello che conta è la banda a disposizione più che la coppia ai bassi regimi. L'M3 V8, una volta lanciata, specie con il DKG, aveva una bella progressione, anche in rapporto alla potenza. Certo la 997s specie con il DKG, con il 3.8 da 385cv, la uccide, ma a me sembra ovvio e banale. 1625 kg per l'M3 DKG, 1425 kg per la 997s PDK. I tempi in progressione dell'M3 e della 997s, in rettilineo, sono molto simili, ma ovviamente la Porsche ha molta meno inerzia ed a partenza con macchine affiancate se ne va via.
le impressioni di Chris Harris Chris's notes ahead of the video release: Engine Weird noise to begin with. No word of a lie, I laughed out loud when trying to define it - all I could think was 'mapped 335d'. It's less musical, lower frequency and less clearly straight-six than the M235i I'm currently driving. At first I didn't like it much, then it became a non-issue and after thrashing around a circuit for a while I almost liked it. But it's a million miles from the E46 and E92. Would I buy an everyday car on the basis of noise? Probably not. Radio 4 and ZZ Top will always overcome. Performance Scorching. The manual will hit 100mph in nine seconds dead, the DCT in 8.7 seconds. It hardly feels turbocharged and the torque is all-consuming. Real-world, this car is miles quicker than the old E92, and the torque means the rear axle loads up much earlier in a given turn, meaning you have the sensation of controlling the car's attitude with your right foot far more than you did before. Throttle response. I didn't have any problem with the throttle response. In comfort the throttle is long and a little lazy - normally I like that, but the shorter sport and sport-plus settings worked better in this car for me. In the latter the speakers mess around with the intake noise some more. Compared to, say, an E46 you lose a tiny amount of instant zap, but considering it has two turbochargers, you can take several stabs mid-corner to trim your line and the response is always there. It's worth revving out to 7,500rpm too. More engine.. Proper M engine, turbos and all? Yup Fuel economy at a cruise is miles better than before - a genuine 30mpg - whereas I used to see 19mpg in my E92. The M3 badly needed some range, it now has it. This is perhaps the most important improvement over the outgoing V8. Is the motor special enough? For a quick track blast and a few hours on the road, to impress a few hacks? Probably not, especially in light of the deranged V8 model's zap and DTM blare beyond 7,500rpm. But for everyday use, the torque, the sheer speed and the range make the new gizzards - for me - far more appealing. Colleagues have given it real flak, with the insinuation that it isn't special (dry sump, forged crank anyone?) but I'd buy this car because of the motor, not in spite of it. Chassis Flipping good. Steering Leave it in comfort. The other two settings simply add weight, and I disliked them both. The 3 Series electric steering rack has been comprehensively re-engineered for this car, at vast expense. Does it feel like a conventional hydraulic rack? Nope. Is it exceedingly accurate? Yes. And the world really does have a short memory if it cites the last two M3s as being steering paragons. The E46 was light but accurate, the E92 lacked initial response off-centre. Neither were great. This is not steering to savour, but it gives the driver instant confidence, and that is a brilliant trick when allied to all that front axle grip. For a big car, you can place the M3 with uncanny accuracy. Gearbox I only drove a DCT, and the manual would need to be somewhere near a late NSX in shift quality to persuade me to not have the two-pedal car. The dual-clutch is fast, smooth in town, gives extra fuel economy and it just suits the power and torque delivery of the motor. Fast shifts give a decent exhaust crack too. Brakes We had the optional carbon ceramics, which will make prospective owners look away because they're too expensive. Well, BMW is talking about €7,000 for them, and they're plain superb. If I was going to use this car as intended, I'd have them, and normally I always advise the cheaper steel option. I'm saying that partly because with the standard Super Sport rubber and those ceramic stoppers, you have something instantly track-able. Cabin Single piece front seats are spot-on. Steering wheel still too thick, hi-fi very good, iDrive still baffling. Just the right amount of bespoke touches to make it feel that much more special than an F30 3 Series. Incidentally, geeks like me are rejoicing that this car gets its own internal designation - F80. The coupe is F82. Looks Not mine to judge really. But if the M3, in that baby blue colour (which is actually a metallic on closer inspection) isn't the best looking M3 since the 1990 Sport Evolution, then I'll call all those E46 CSL owners Jessies. Actually, the CSL is a belting looking thing, isn't it. Look, the F80 has such a sexy rear axle set-down on the road, that people like us will point and grin at them. Would you? Absolutely. I loved my E92, but it was surprisingly limited as my daily driver. Opportunities to enjoy that motor beyond 7,000 were predictably limited, the lack of torque left you exposed to turbo hot hatches and, well, you know my thoughts on the range. This car rights all of those wrongs. In isolation, the motor gets blown into next week by the current C63 507 for pure noise and theatre, but on the road the BMW's fuel consumption and massive torque would swing it for me. Sounds boring, but that's what matters in a daily driver.Not to mention the transmission which makes the Merc's feel pretty antiquated now. And I still think the powertrain feels special enough for an M car. The rest of the package is BMW M at its best. I think it's a truly special car. It made me smile for the two days that I drove it. When the video comes out in the next few weeks, watch the section where we talk through the level of modification over standard 3er. This car is 50 per cent new. It's a blinder. I'll have the saloon, the dampers, the big brakes, the DCT, and probably the baby blue. So exactly the car I drove on the launch then. Chris
sembrerebbe essere molto piu' una everyday car rispetto alla e92! Mi è venuta una maledetta voglia di provarla!!
aspettiamo il godurioso video di Harris ormai annunciato....Certamente è andato controcorrente con le sue affermazioni, ma se devo credere a qualcuno..a lui credo ancora..
R: Ufficiale: BMW M4 Coupè - F82 Ce ne fottiamo. essere una everyday car è comunque il suo concetto. Inviato dal mio GT-I9505 utilizzando Tapatalk
Come la vecchia M3 CSL con le Sport Cup e 15secondi meglio della vecchia M3....bha, non mi sembra male per niente!
Eh si, adesso paragoniamo tanti kg (ma proprio tanti tanti eh) di casse acustiche, a pochi etti, (ma perchè non grammi?) di due valvole per lo scarico per fare un po' di rumore in più. A me pare di vedere che da quando è stata annunciata questa serie M, di preconcetti, giudizi sulla base del niente, rimpiangere alle scelte tecniche del passato, ne siano stati sparati abbastanza; possibile che non si riesca ad aspettare di provare un'auto prima di farsi un'idea per lo meno soggettiva?
Quoto, anche perchè mi risulta che una versione stile CSL la faranno, quella volta vedremo le potenzialità del telaio con delle semislick, sperando che siano una versione apposita.
esatto...e secondo me la faranno per quando butteranno fuori la M2.In modo da differenziare per bene tutti questi prodotti e sottolinearne i valori...
la nuova m4 ha banda di potenza piatta e peso ben piu' concorrenziale.La 911 s'è ingrandita con una bella sezione frontale maggiorata, con sempre un motore 3.8 che ha posto piu' attenzione per gli alti giri, che comunque vuol dire avere un picco corposo di potenza ma forte decrescita di cavalli dopo una cambiata. Inoltre la potenza motore fatta con alte rotazioni significa avere anche piu' potenza persa/assorbita dagli organi in movimento , il lavorare con rapporti piu' scalati e quindi avere disturbo nella linearita' dell'azione anche con i cambi piu' efficienti . Se non erro, porsche ha sempre avuto cavalli dichiarati piu' vicini al reale, cosa che la m3 v8 non aveva. La nuova M4 si presume invece che rispetti ampiamente la scheda tecnica . Mi aspettavo di piu'.....anche se aspetto altri riscontri.