Alfa Romeo 169: verrà prodotta in Canada, nello stabilimento di Brampton La futura ammiraglia Alfa Romeo verrà prodotta nello stabilimento canadese di Brampton. Lo riferisce Edmunds, secondo cui la futura 169 adotterà un pianale di nuova concezione derivato dall’attuale LX, a sua volta mutuato dalla precedente Mercedes Classe E. Chrysler 300C e Dodge Charger di nuova generazione beneficeranno della medesima ossatura, con trazione posteriore ed uno schema sospensivo ancora sconosciuto. Secondo quanto riferisce il sito statunitense – questa indiscrezione, però, è ancora tutta da valutare –, il pianale potrebbe essere utilizzato anche per le nuove Brera e Spider. L’Alfa Romeo 169 verrà comunuqe importata in Europa. fonte: Autoblog
IL Exclusive: Alfa 166 Replacement To Be U.S.-Built LONDON — Alfa Romeo will likely manufacture a rear-wheel-drive replacement for its defunct 166 executive sedan exclusively in North America, where most will be sold, Inside Line has learned. The plant, probably Chrysler's 300C site in Brampton, Ontario, will also supply Europe with the car. The new big Alfa, originally codenamed project 169, will share a brand-new, Chrysler-developed platform planned for the next-generation 300C and Dodge Charger sedans, although the Alfa version will feature bespoke suspension and powertrains. Alfa believes a rear-drive platform to be essential for models in this class, and its integration with Chrysler suddenly provides it with a potentially suitable architecture. Alfa is to collaborate closely with Dodge in future, this being the most sporting brand in the Chrysler portfolio. Insiders report that the tieup with Chrysler has prompted Alfa to rewrite much of its product plan as a result of the new opportunities that this alliance presents. Apart from the possibility of producing Alfas in the U.S., once a fertile market for the brand, higher potential sales volumes, reduced component costs and enhanced distribution have all improved the prospects for the return of this famous brand to the U.S., which is slated for 2011. Fiat will be announcing its product plans for the Chrysler Group in more detail in Detroit in mid-November. The Chrysler rear-drive platform could also provide the basis of a new Alfa Spider and Brera — in shortened form, it is the base for the Challenger — although there is no confirmation of this, and the architecture may prove too large to suit European buyers. But Alfa is believed to be exploring the return of the Spider, and possibly its mainstream coupe siblings, to the rear-wheel-drive format last used by the Duetto Spider in the '90s, and the Alfetta GTV in the '80s. The company has already completed the design of the Spider, and will be looking for another rear-drive platform if Chrysler's does not suit. Chrysler Group in turn will be taking three platforms from Fiat known as A (500, Panda), B (Grande Punto) and C, the last being new and the basis for the 147-replacing Milano which debuts early next year. The C platform will be stretched to provide architecture for the new Giulia, which replaces the 159. In theory, the Giulia and Milano could also be manufactured in the U.S. once Chrysler and Dodge are producing their own models on these platforms. Fonte: Edmunds
mah la futura Alfa 169 non so se sarà per "comuni mortali" è, circolavano voci che dovrebbe essere sul segmento della Quattroporte Maserati!.....poi non so, magari la faranno uguale alla vecchia 166. (a parte la TP).
Lo sapevo grazie ......... mi riferivo ad una produzione non di nicchia. Beh la 169 non sarà un'auto, visto il target, per tutti ma sicuramente con dei volumi di certo più alti rispetto ad una limitassima produzione dell' 8C.
Beh la 169 non sarà un'auto, visto il target, per tutti ma sicuramente con dei volumi di certo più alti rispetto ad una limitassima produzione dell' 8C.[/QUOTE] Anche perche' in giro si vedono un po' piu' 5er ed A6 che 8C...o no??!?
Non credo nel modo piu' assoluto. Si e' parlato di usare il pianale della Quattroporte qualche anno fa, prima che FGA concludesse l'affare con gli americani, ed oltretutto erano piu' indiscrezioni giornalistiche che altro :wink:.
Ma infatti Beppe avevo capito, e ti ho risposto per quello di cui ero a conoscenza, e cioe' pianale derivato da quello della Quattroporte ma segmento inferiore :wink:. Ripeto, piu' indiscrezioni giornalistiche che altro, se poi tu hai altre notizie scusami....