VITTORIA! La 3 Coupè batte l'A5 (Auto Bild) | Page 2 | BMWpassion forum e blog

VITTORIA! La 3 Coupè batte l'A5 (Auto Bild)

Discussion in 'BMW Serie 3 E90-E91-E92-E93' started by italospagnolo, Jul 23, 2007.

  1. mpfreerider

    mpfreerider Presidente Onorario BMW

    7,110
    378
    Jun 19, 2007
    Reputation:
    100,153
    Renault Wind 1.2 TCE (Wendy)
    la A5 davanti è molto bella, dietro, non mi piace per niente..IMHO
     
  2. Stetomb

    Stetomb Aspirante Pilota

    49
    1
    Apr 3, 2006
    Reputation:
    38
    BMW 335d E92 Attiva Bianca

    Sto aspettando la mia E92 335d....
    La A5, che ho visto all'aeroporto di Monaco, è sicuramente una bella auto ma le prestazioni dichiarate Ah!:mrgreen: Ah!:mrgreen: Ah!:mrgreen:

    Diceva la Fatina a Pinocchio che le bugie sono di due tipi: quelle con il naso lungo e quelle con le gambe corte.
    Secondo voi di che tipo era questa?! [-X
     
  3. 330xd

    330xd Amministratore Delegato BMW

    3,832
    119
    Apr 7, 2007
    Reputation:
    25,584
    330d e91 Lci/Suzuki Gsxr 1000/Tuono 1000
    con gambe corte e naso lungo:mrgreen:
     
  4. Roger84

    Roger84 Presidente Onorario BMW

    17,151
    906
    Nov 22, 2004
    Reputation:
    99,581,683
    BMW 330i MSport G20 Portimao Blue
    Fin'ora sulle riviste tedesche il dato migliore è stato 6.2sec; ora vediamo ke combinerà in quelle italiane!:cool:
     
  5. Stetomb

    Stetomb Aspirante Pilota

    49
    1
    Apr 3, 2006
    Reputation:
    38
    BMW 335d E92 Attiva Bianca
    Beh dai ci penserà l'ineffabile Quattroruote! 8-[ Che assieme ad un bell'inserto redazionale di 50 pagine sulla A5 spacciato per un pezzo di rivista e magari una parolina buona di Marchionne in favore di Audi, pubblicherà una bella prova su strada con uno "scentifico" e veritiero 0-100 in 5,865!!! :eek:
     
  6. italospagnolo

    italospagnolo Kartista

    149
    6
    Mar 25, 2007
    Reputation:
    38
    bmw 330d coupè futura
    Perdonate la mia acredine verso le Audi, ma sono reduce da una A4, che in 150mila km mi ha lasciato a piedi varie volte ed a presentato problemi in ordine a: rottura cambio, 2 frizioni, rottura braccetti ant, distacco accelleratore, distacco di varie parti dell'abitacolo, problemi alla marmitta e infine costi esorbitanti di ricambi.
    AV
     
  7. *Alberto*

    *Alberto* Presidente Onorario BMW

    29,553
    2,283
    May 23, 2006
    Reputation:
    11,261,722
    ...Varie...
    come non quotare...=D>

    questa è una vincita,se la si può chiamare cosi del casso...#-o ...:lol:
     
  8. Roger84

    Roger84 Presidente Onorario BMW

    17,151
    906
    Nov 22, 2004
    Reputation:
    99,581,683
    BMW 330i MSport G20 Portimao Blue
    Possibile ke in nessuna rivista viene provata la 330xd?:rolleyes:
    Parlo anche tedesca...:-k
     
  9. Goliath

    Goliath Secondo Pilota

    800
    17
    Jul 6, 2007
    Reputation:
    84
    Audi TT Roadster / E92 320i
    i fari a led dell'a5 mi fanno sbavare ogni volta che li vedo...
     
  10. *Alberto*

    *Alberto* Presidente Onorario BMW

    29,553
    2,283
    May 23, 2006
    Reputation:
    11,261,722
    ...Varie...
    è troppo potente...non trovano nessun pilota in grado di guidarla...:lol: :lol: :lol:
     
  11. abaserot

    abaserot Collaudatore

    336
    0
    Mar 22, 2007
    Reputation:
    10
    118d E87
    :haha:haha:haha
     
  12. Stetomb

    Stetomb Aspirante Pilota

    49
    1
    Apr 3, 2006
    Reputation:
    38
    BMW 335d E92 Attiva Bianca
    Boh! Ma li hai visti dal vero?
    Io è l'unica cosa che ho trovato poco convincente in un'estetica nell'insieme molto bella...
     
  13. Goliath

    Goliath Secondo Pilota

    800
    17
    Jul 6, 2007
    Reputation:
    84
    Audi TT Roadster / E92 320i
    no sfortunatamente non l'ho mai vista dal vivo, solo dei filmati.
    personalmente non sono un amante dei fari a led, però soprattutto l'anteriore mi piaceva parecchio :mrgreen: (sarà che mi ricorda molto lontanamente la r8)
     
  14. abaserot

    abaserot Collaudatore

    336
    0
    Mar 22, 2007
    Reputation:
    10
    118d E87
    anche a me il frontale dell'audi piace molto....è molto sportivo e decisamente provocante....solo che perde in eleganza...bmw no!
     
  15. 996GT3

    996GT3 Presidente Onorario BMW

    20,667
    863
    Nov 11, 2005
    Reputation:
    21,555,059
    330i E91 Attiva, Mini One D
    E adesso compratevi l'ultimo numero di EVO col Driven degli inglesi che hanno provato l'A5 TDI!
    Praticamente non gira e anche chi lavora in Audi ammette candidamente che non è a punto!!!
     
  16. bigorrah

    bigorrah Kartista

    132
    1
    Jan 8, 2007
    Reputation:
    29
    bmw e-92 330xd attiva
    #-o #-o
    Continuo a non capire come si può paragonare direttamente tenuta ed handling fra una TI ed una TP.

    Qualche rivista ITA o UK si deciderà ad sostituire l'ennesima prova del restyling di una SUV cicciona sostituendola con un confronto diretto A5 TDI quattro e una 330XD (che peraltro su fondi a bassa aderenza vanno pure meglio)?](*,) ](*,) ](*,)
     
  17. 996GT3

    996GT3 Presidente Onorario BMW

    20,667
    863
    Nov 11, 2005
    Reputation:
    21,555,059
    330i E91 Attiva, Mini One D
    Loro provano, non paragonano. E dicono che è una macchina nonsense. Ma non solo per la dinamica approssimata.
     
  18. *Alberto*

    *Alberto* Presidente Onorario BMW

    29,553
    2,283
    May 23, 2006
    Reputation:
    11,261,722
    ...Varie...
    evviva audi....:mrgreen:
     
  19. 320D

    320D Primo Pilota

    1,019
    18
    Jul 11, 2006
    Reputation:
    121
    quella che deve ancora uscire
    Beh, non sembra proprio malvaggia...

    'Fast', 'agile' and 'diesel' in same sentence shocker - the Audi A5 springs a surprise.

    You probably read our report on the Audi S5. My task is to report on a lowlier version, and it’s significant that evo’s central editorial planning department suggested I try the A5 3.0 V6 TDI quattro.
    Why so? Because it cements the notion that a turbodiesel is a viable engine in polite performance society. So it should be, with a petrol-competitive 237bhp on offer from its 3 litres, not to mention a riotous 369lb ft of torque (a neat 500Nm, if we’re talking euros rather than sterling). And there’s also the sneaking notion that the V8-engined S5 isn’t quite the focused driving machine it should be. It’s a car of confused identity, neither hard-edged hot coupe nor convincing grand tourer. Maybe the TDI approach will make more sense.
    There are three main things wrong with the A5 idea. Here’s the first. Compared with other Audis with front-mounted, longitudinal engines, it has a revised disposition of major components. The differential is now between the engine and the clutch, which brings the front wheels forward to the benefit of weight distribution and looks, and the lower-mounted steering rack is connected to the front wheels by shorter, less flexible steering arms. Yet, to drive, the A5 – and S5 especially – still has the nose-heavy, inert feel the new chassis was surely intended to eradicate.
    So, what happened? Dr Horst Glaser, Audi’s dynamics chief, is clearly annoyed. ‘I agree with you,’ he says, ‘but the marketing people insisted it was this way so the A5 would feel familiar to Audi buyers.’ What about those buyers Audi seeks to steal from BMW, then? ‘I hope we can change it gradually,’ Dr Glaser replies, ruefully.
    Snag two is that the A5 is unnecessarily big for a car with such meagre rear room. It feels bulky as a result; the forthcoming A4 saloon, which shares the new platform, will be narrower.
    And then there’s the way it looks. Take one Audi Nuvolari concept car (Geneva 2003), take away the metallic, technical look with its taut lines and constant-radius curves, add a flabby waistline and confuse the curve in the rear side window, and you have a bland car which throws away much that Audi design has been working towards for years. Styling chief Walter de’Silva says it’s the most beautiful car he’s ever created. So much for the fusion of Bauhaus and the Italian carrozzeria legacy.
    But here I am, driving the 3.0 TDI on mountainous roads near Verona, and I’m having an increasingly good time after my earlier dismay at the S5. Overladen Fiat Ducato truck occupying a short uphill straight? Stay in third gear, foot down, surge past as the torque sluices forth. Hairpin bend? Second gear, foot down again, wait but half a second, exercise the rearward-biased quattro drive for a full-traction explosion from the exit. This is a fine machine for mountain roads.
    The engine sounds good, too, obviously powered by compression ignition, but deep and cultured of its type. Also, this car is riding on less aggressive suspension than the S5, so it’s more supple and fluid and the nose-heaviness is better masked. All this is good for the mood; I’m warming to this A5, enjoying its solidity and quietness and real-world eagerness. It will hit 62mph in 5.9sec, after all. Significantly, that’s a better time than the 3.2 petrol V6 quattro, which needs 6.1sec.
    I also drove a front-drive Multitronic 3.2, whose CVT transmission is un-CVT’d by endowing it with eight distinct, virtual ratios. The result is a transmission with a shift speed approaching a DSG’s and a similarly pause-free torque delivery; it works better than Mercedes’ seven-speed or Lexus’s eight-speed torque-converter transmissions because the shift action and sense of mechanical connection are much more definite. The front-drive A5 also has a lighter touch into corners, as does a TT 2.0 relative to a 3.2 quattro.
    The 3.0 TDI is the pick of the A5s, though. Now, will the marketing suits please listen to Dr Glaser?
     
  20. 320D

    320D Primo Pilota

    1,019
    18
    Jul 11, 2006
    Reputation:
    121
    quella che deve ancora uscire
    In particolare questo...

    But here I am, driving the 3.0 TDI on mountainous roads near Verona, and I’m having an increasingly good time after my earlier dismay at the S5. Overladen Fiat Ducato truck occupying a short uphill straight? Stay in third gear, foot down, surge past as the torque sluices forth. Hairpin bend? Second gear, foot down again, wait but half a second, exercise the rearward-biased quattro drive for a full-traction explosion from the exit. This is a fine machine for mountain roads.
    The engine sounds good, too, obviously powered by compression ignition, but deep and cultured of its type. Also, this car is riding on less aggressive suspension than the S5, so it’s more supple and fluid and the nose-heaviness is better masked. All this is good for the mood; I’m warming to this A5, enjoying its solidity and quietness and real-world eagerness.

    Non mi sembra, da quello che leggo, che "non giri"
     

Share This Page